Být víc člověk, i když to od vás nečekají.
Včerejší návštěva Copy General mě opět přesvědčila o tom, že být člověk je čím dál důležitější. Je zde nová revoluce - nehledě na vaší pozici vždy se snažte dodávat skvělý servis s lidskou tváří. Zákazníci žádají osobní přístup i v místech, kde to nečekáte.
Večer jsem zaskočil do Copy General na Jindřišské. Hned od vchodu mě zaujal jeden z obsluhujících. Všímal si co si zákazník prohlíží a hned mu dával prospekty. Nabízel různé akce a slevy, které byly validní pro danou poptávku konkrétního zákazníka na kase a přitom po očku pokukoval po prostoru, jestli někde něco nedře, někdo nepotřebuje poradit, někde něco nechybí.
Řeknete si - sakra, vždyť stačí doplňovat papíry do kopírek, nosit papíry, balit a vázat papíry. Markovat, přijímat hotovost, vydávat hotovost. Přijímat objednávky, vydávat hotové objednávky.
A kde je zákazník? Jsme opravdu jenom pro práci, kterou máme za úkol?
Pochybuji o tom. Pokud jednáte se zákazníky, jste tím nejdůležitějším prvkem celé společnosti. Protože firma jste vy. Obraz celé firmy pak budete vy.
A když nepracujete se zákazníkem? Pracujete přeci s kolegy. Přinést občas něco fajnového na zakousnutí, občas pozvat kolegu na oběd, občas prohodit nějaký vtípek - to stojí málo, ale dělá hodně.
Být víc člověk se vyplatí. Je to revoluce, kterou můžete vidět na každém kroku. Když i Coca Cola dokáže tisknout láhve s různými jmény, nedokážete vy být víc lidský, víc individuální?
Věřím vám, že dokážete. A potřebujeme to od vás.