Jakub Šafránek

View Original

Hotové je nové perfektní

...protože hotové znamená postavit se s produktem na trh. Perfektní je něco, o co je dobré se snažit až potom. 

Sníte o nové práci, o běhání každé ráno, o tom brzy vstávat, o novém projektu co by byl jen na vás, o napsání knížky, o nového blogu? Přemýšlejte, jak byste mohli váš nápad co nejrychleji dokončit s úměrnou kvalitou, spíše než strávit roky dřiny pilováním vašeho nápadu (produktu, ať už je to cokoliv s čím chcete jít na trh) a pak zjistit jedno - nikdo o váš nápad nemá zájem.

Nejhorší pro váš zrealizovaný nápad není kritika zákazníků, ale naprostá apatie. Nikdo nemusí chtít, potřebovat a kupovat to, s čím chcete přijít. To je naprosto v pořádku. Potřebujete ale proto co nejrychleji vědět, jestli o to opravdu zájem je. Nikoho se neptejte, nevěřte na marketingové průzkumy trhu. Je obrovský rozdíl v tom jestli vám někdo řekne, že by si to koupil (až to budete mít hotové) a že opravdu reálně vytáhne peněženku a zaplatí vám. 

Nejdříve dokončete váš produkt (nápad, business, projekt) a pak až ho pilujte - nikdy ne naopak.  Hotové je nové perfektní.