Jak na vizitky
The rule of friendship means there should be mutual sympathy between them, each supplying what the other lacks and trying to benefit the other, always using friendly and sincere words. –Marcus Tullius Cicero
Vizitky, to zní jako další nástroj masového marketingu. Stejně jako pampeliška, někteří lidé si dávají za cíl kolik vizitek denně rozpráší. S vizí houfného networkingu se snaží zasadit svoje kontaktní semínko do našich peněženek a doufají, že si na ně vzpomeneme, až nám bude po obchodnících smutno. Podle mě v tom případě vizitky nemají smysl. Pokud je budete rozdávat bez rozmyslu a cíle všem, které potkáte, můžete také zkusit rozdávání letáků v metru a mačkání v poštovní schránce spolu s prospekty diskontů a jiným supermarketů.
Zkuste si nechat vytisknout tu nejjednodušší možnou verzi vizitky – žádné kraviny. Jméno, adresa, telefon, email, nic víc. Tiskněte na nejlepší papír, co můžete. Nejlépe 400g, minimálně 350g. Lidé vás soudí podle vašich bot, oblečení a papíru na vizitce. Jak uvidíte na nějaké akci někoho zajímavého, dejte se s ním do řeči. Najděte společné téma, poslouchejte a o sobě mluvte co nejvíce konkrétně. Na konci rozhovoru poděkujte a předejte vizitku. Jak jí budete dávat, řeknete důvod, proč by vás měl dotyčný kontaktovat. Právě dobrý důvod ho může nalákat vizitku si nechat.
Lidé nevyhazují užitečné vizitky, ty si naopak pečlivě ukládají a cení se ji zlatem.
Obrázek: Stock photo: Free Business Card Mockup 5, evobrained, www.sxc.hu