Jak vidíte svou práci formuje váš přístup. Změňte pohled, změníte i přístup.
Jak je možné, že se některé prodavačky stále mračí a některé rozdávají úsměvy každý den jako třeba v prodejně Grunt (farmářské potraviny) v Hybernské ulici? Když tam přijdete máte pocit, že čekali jen na vás aby se o vás full-service postaraly. Je snad něco ve vodě co tam pijí?
Pochybuji. A stejně pochybuji, že vidí svou práci jako většina prodavaček.
Jak vidíte svou práci podle mě definuje celý váš přístup k práci samotné. Když prodavačka vidí svou práci jako předkládání zboží, přebírání hotovosti a balení zboží do tašek anonymním zákazníkům těžko to v ní vyvolá nějaké pozitivní emoce spojené s prací.
Co když vidí svou práci jako výzvu poznat (alespoň trochu) každého zákazníka co přijde? Některé prodavačky hned poznají, co chcete. Ví, co vám doporučit. To hledání co byste asi rád stokrát více naplňuje než jen překládat. Vy se jí totiž možná odměníte úsměvem, malým spropitným nebo jí začnete zdravit jménem.
Pokud je prodávání ve vašem businessu pouze o přebírání hotovosti a vydávání zboží, raději bych místo obsluhy automat prosím.
Udělá svou práci rychleji a levněji. Pokud je ale vaše práce alespoň trochu o lidech, zkuste se na ní dívat z pohledu toho, co měníte v lidech co za vámi chodí.