Podnikání a sliby - co dělat, když se nezadaří
Pokud chcete zlepšit vaše podnikání či kariéru, udělejte inspekci slibů - které dáváte a které nedodržujete.
Jaké sliby dáváte vašim zákazníkům formuje to, jak vás vnímají. Proč od vás nakupují, proč jsou vám loajální a proč se k vám vracejí - to vše ovlivňuje to, co jim vědomě či nevědomě slibujete.
Slibujete zákazníků, že je převezete z místa A do místa B, nebo jsou k tomu nějaké další služby? Nabízíte rychlé a levné jídlo, které zákazník bude mít do 5ti minut na stole, nebo slibujete okázalé menu o několika chodech, na kterém si každý zákazník pochutná?
A co se stane, když se vám (občas) nepodaří slib dodržet?
Můžete se omluvit, chybu napravit. To je ta jednoduchá, přímočará cesta. Nebo se můžete omluvit a opravdu udělat něco výjimečného, co zákazníka přesvědčí s vámi zůstat. Pamatuji si, jak jsem jedou ve sportu kupoval tenisky. Mojí velikost zrovna neměli, ale byla shodou okolností v blízkém obchodu.
Prodavač mě na to upozornil a řekl, že tam doběhne (!) a za pět minut je zpátky. S botami opravdu doběhl, do pěti minut byl zpět a já jsem spokojeně nakoupil a rád se vracel.
Když se vám nepodaří slib naplnit, jděte za hranice "normálních" služeb.