Zaveďte opravdu skvělý program pro věrné zákazníky (skvělý!)
Podívejme se na zákaznický program hotelů sítě Accor. Pokud jste v hotelích sítě spali více jak 60 nocí za rok (60 !) nebo jste v jejich hotelích utratili více jak 150 000 Kč (!!!), pak máte nárok na jejich druhý nejvyšší status a tím je Platinum.
Jednou jsem tenhle status měl (nasbíráno na šíleném maratonu služebních cest - na takové zákazníky se také cílí) a tak vím, co to obnáší.
Přiznám se, nic moc.
Firmy utrácí milionu, aby získaly nové zákazníky. Pak ale utrácí stokoruny, aby si udržely zákazníky stávající. To mi vadí. Chybí mi v takových programech opravdu užitečné či zajímavé benefity.
Dostanete vodu na pokoji zdarma, room upgrade, noviny na pokoj… děsná nuda.
Co byste jako hotel (pro business klientelu) mohli VIP zákazníkům nabízet:
Letištní pick-up zdarma.
Soukromý fitness trenér na hodinu denně.
Rezervaci ve skvělé restauraci ve městě, kam se rezervace těžko shání.
Večerní procházka městem s fundovaným průvodcem.
VIP welcome package na pokoji, kdy každý hotel by měl vlastní unikátní suvenýr. Pro některé by z toho pak byla zajímavá hra sbírání těchto VIP dárků/suvernýrů. Dalo by se to spojit s další hrou.
Skvělé kafe ráno zdarma s sebou do práce (prosím!!).
Masáž zdarma jednou za pobyt.
Lokální přednabitá SIM karta s daty zdarma k nabídnutí (např. mimo EU velice užitečné)
Online VIP check-in tak jednoduchý, že o něm prakticky nevíte
Káva zdarma po celý pobyt.
Tohle je můj seznam, je to spíš inspirace. Pokud někdo utratí ve vašem hotelu sto tisíc, neváhejte za něj utratit klidně dva tisíce v bonusech za pobyt.
Neznám kavárnu kromě Starbucks, která by měla zajímavý zákaznický program. Ani Starbucks nemá skvělý, ale už máte ve zlatém statusu topping a rostlinné mléko vždy zdarma.
Naprostá většina kaváren se místo toho zmůže maximálně na 9+1 káv zdarma, nebo 7+1 pokud si myslí, že jsou štědří.
Nuda, můžete nabízet kurz kávy pro lidi se 100 kávami na kontě a víc, sadu hrnečku a podšálku pro zákazníky se 70 kávami na kontě apod.
Váš zákaznický program pro opravdu věrné zákazníky musí být zajímavý a užitečný.