Sakra to byla rychlost - jednoduchá lekce marketingu, která jde okolo tradiční reklamě
Vašeho billboardu si (skoro) nikdo nevšimne. Zato jak rychle odpovídáte na email a jestli se usmíváte si všimne každý.
Koupit si pozornost jde snadno. Dejte (doplňte jméno své oblíbené reklamky) pár desítek tisíc a sežene vám minimálně pár tisíc návštěvníků na váš web. Přidejte dalších pár desítek (spíše stovek tisíc). Dostanete se do novin, na billboardy, i nějaké ty PR články vás pokryjí. Potencionální zákazníci vám začnou volat, psát emaily, vše vypadá jako dobrá investice. Nebo ne?
Co je špatně se starým modelem a přivítejte nový model marketingu.
Starý model funguje na bázi masové reklamy. Cílem je získat pozornost a výsledkem je člověk, který vám zavolá, napíše email nebo vás navštíví. Super, utratili jste tisíce korun za někoho, kdo vám nevěří, nemá s vám žádnou zkušenost a přemluvit ho k nějakému obchodu dá ještě poměrně dost úsilí.
Přitom stačí vidět marketing (skoro) ve všem, co děláte.
Vezměte váš rozpočet na marketing a zkraťte ho na půl. Půlky co vám najednou zůstala dejte na odměňování současných zákazníků. Získat nového zákazníka je často desetkrát dražší, než ho udržet. Zaměřte se na skvělý zákaznický servis. Pokud vám někdo napíše email, jak dlouho vám trvá odpovědět? Pokud je to den, je to věčnost. Stihnete to do hodiny?
Zákazníci milují rychlou reakci, nikdo nechce čekat na váš email dva dny (nebo jste snad na vytáčeném připojení?). Reagujte rychle a s virtuálním úsměvem.
Milá odpověď na zákazníkovo email ve schránce do půl hodiny je často efektivnější, než sebelepší billboard. Masový marketing je mrtvý, ať žije masový marketing.