Skvělý zákaznický servis v zavařovačce od zelí
Před pár týdny jsem se zastavil v nově otevřené hospodě blízko kolejí. Otevřeli velmi brzy – ze stropu ještě visely dráty pro budoucí světla, jídelní lístek byl narychlo spíchnutý ve Wordu a denní nabídka byla napsaná jenom na jednom místě – fixem na okně. Posadil jsem se ke stolu, objednal polévku a příjemná obsluha jí velmi rychle donesla. Chutná polévka příjemně zahřeje v jinak chladném dni.
Řekl jsem si, že zkusím něco, co je ve většině restaurací problém – vzít si polévku s sebou. Není to standardní přání, je poměrně problém polévku hermeticky zabalit tak, aby vás cestou nepolila, ale přitom se dala ještě rozbalit a nejlépe teplá sníst jak dorazíte domů. Zeptal jsem se, jestli by mi nedali ještě jednu polévku s sebou. Díky tomu jak elegantně reagovali, si rozhodně získali zákazníka.
„To není problém, pane. (slovo, které nejraději slyším v jakémkoliv místě a času) Nemáme sice ještě obaly, ale podívám se vám.“ Okolo šel zrovna kuchař, a jak nás slyšel, odpověděl, že to rozhodně není problém a ať chvíli počkám. Za minutku se objevila číšnice, v ruce zavařovačka od ze lí a v ní chutná gulášovka.
Jaké lekce si z toho můžeme vzít?
Skvělý zákaznický servis je o umění improvizovat s pochopením pro potřeb zákazníka. Nebylo třeba světel na stropě, aby mě mohla hospoda motivovat k další návštěvě. Špatný servis by nic stejně nenahradilo.
Čím dříve dáte svůj produkt na trh, tím lépe. Je lepší získávat hned v začátku zpětnou vazbu, než čekat až doděláme projekt za statisíce, jen abyste zjistili, že je to naprostý propadák. Je potřeba se ale soustředit na jádro vašeho projektu hned od začátku. Hospoda hned otevřela, i když spoustu věcí chybělo. To důležité ale bylo, a to na start stačí.
Soustřeďte se na jádro projektu. O čem váš projekt je? Když prodáváte párky v rohlíku, zvládnete to bez kečupu, hořčice a pokud bude mít nejlepší párky a rohlíky ve městě, lidé si je budou kupovat. Chutná polévka mě nadchla, na to přesně mohou přitáhnout zákazníky. Světla už tam jsou a hospoda je často plná.