Jakub Šafránek

View Original

Výsledky

“Talk doesn’t cook rice..“
-Chinese proverb

Co je cílem práce?

„Se svým šéfem si dobře rozumím.“ „Mám skvělé kolegy. Máme krásné moderní kanceláře, super kantýnu a to si ještě neviděl ty řízky, které tam mají v pátek.“ Služební auto, byt, počítač.  Když vztahy v práci příliš nefungují, je snadné si to vzít osobně – o tom se po práci snadno diskutuje.

Je spousta věcí, nad kterými lidé přemýšlí ohledně práce. Stačí se podívat na CVčka: orientovaný na cíle, týmový hráč, leadership.  Když jdete do pekařství, co vás bere? Housky. Co vás nebere- nejsou to ani vztahy jaké tam mají, ani jestli pečou housky v mramorem obložených pekárnách a na toaletách mají zaměstnanci hedvábný toaletní papír, zlaté kohoutky a hrají Beethovenovu devátou – občas střídaný Bachem, protože teprve pozoun člověka dobře inspiruje.

Cílem práce není kupodivu právě ten mramor, ale housky. Výsledky jsou nejen hlediskem, podle kterého se hodnotíte jak váš vlastní šéf, ale je to přesně to, co řeší zákazníci.  A podle nich se dá skvěle rozhodovat. Ideálním stavem by tak nebyl podnik, kde by se zaměstnanci měli skvěle, váleli se po sedačkách a hráli ve volných chvílích poker – byl by to podnik, kde by nikdo nemluvil, protože by každý věděl co dělat a to je to, co by si bral velmi osobně – výsledky.

Co můžu dělat?

Zkuste někomu nabídnout kávu, když kávu nepije – většina lidí promptně odmítne. Ví, co nemají rádi velmi přesně. Jaké by to bylo, kdyby člověk znal stejně přesně to, co miluje? To co ho naplňuje, baví a co má opravdu rád? Práce se snadno definuje podle toho, co člověk nedělá – nemyju podlahu, to dělá uklízečka, nevařím v jídelně, nechodím pro poštu. Navrhuji se definovat tím, co dělat můžete. Můžete zlepšit firemní kulturu, spravit nefunkční topení, namazat vrzající dveře, koupit kolegům jídlu když jdete na oběd, vytvořit příručky firemních procesů, zefektivnit práci, identifikovat které práce jsou zbytečné a pracovat na jejich odstranění. Když prodavačka přijde na způsob jak každý den obsloužit během své směny o 5 zákazníků víc, dělá to přes 1000 za rok.

Co můžete dělat? Co můžete zlepšit? Krom vaší stávající pozice máte novou zodpovědnost – za výsledky. Co budete dělat?