Zážitkový PowerPoint
„Your most unhappy customers are your greatest source of learning.“ – Bill Gates
Typický PowerPoint nevyhraje v boji slaptopy a mobilními telefony o pozornost posluchačů. Problém je ve starém způsobu použití PowerPointu. Přístup "já jsem vás přišel něco naučit" přestal fungovat.
Abychom inspirovali, zaujali a opravdu někoho učili (nebo spíše nadchli pro dané téma), bude potřeba začít něco dělat. PowerPoint sám o sobě nestačí. Život není nikdy statický jako slide, není tak jasně vymezený jako hrany plátna a není tak přímý, že by se vešel do deseti odrážek.
Bude potřeba zaujmout a nadchnout, udělat z prezentací zážitkové tour; příběh, který se bude šířit mezi lidmi rychlostí blesku, protože na vaší další prezentaci lidé nepřijdou sedět a poslouchat - přijdou něco zažít a bude to nářez.
Za projíždějící škodovkou se na ulici nikdo neotočí. Za projíždějícím Ferrari lidé vrážejí do sloupů, zapomínají na vše ostatní a jejich srdce a oči je plně soustředěné. O to nám jde i v prezentaci - musí to být stejný nářez.
Image source: eurowerks 2008 by peteSwede, www.flickr.com via www.compfight.com