Co byste museli udělat, kdybyste zdvojnásobili ceny?

Zákazníci by od vás dále nakupovali, pokud by viděli hodnotu. Museli byste tak nejspíše poskytovat dvakrát lepší, možná třikrát lepší služby, protože by najednou vaši zákazníci byli daleko vybíravější.

Znamenalo by to také loučení. Loučení s lidmi, kteří nejsou schopni podávat takový výkon. Loučení ze zákazníky, kteří nejsou za tak vysokou cenu nakupovat. Loučení se vaším vlastním přístupem k zákazníkovi, který byste už nemohli mít.

Přineslo by to do vaší firmy také vyšší sázky. Za o tolik vyšší ceny by zákazníci od Vas očekávali daleko víc. Více zákazníků by s vámi také bylo méně spokojených. Když jste byli poměrně levní, ještě vám kdeco odpustili. Za vysokou cenu ale neodpustí kdeco.

Co byste museli udělat pro, abyste to zvládli? Nejspíše byste museli do sebe a do vašich lidi investovat čas i peníze. Školit se, trénovat, číst nové knížky, vylepšovat a znovu vylepšovat.

Co by pro vás zůstalo na konci cesty? Pracovali byste najednou s daleko lepšími zákazníky. Změnili byste svůj přístup na opravdové profesionály. A mimo jiné byste toho více zvládali.

Samozřejmě - zdvojnásobení cen není vaše jediná možnost jak dramatický transformovat vás business a sami sebe. Stačí když odmítnete průměrnost. Za tu jsme ochotni platit málo. Problém je ten, že nemůžete být levnější než Makro. Že místa směrem dolů už moc není a rozhodně tam není příliš mnoho radosti, když zákazník rozlišuje mezi vámi a konkurencí pouze podle ceny.

Oproti tomu toužíme po firmách, co umění poskytovat výjimečné služby. A pokud zdvojnásobení cen nemůže fungovat u vás abyste vy i vás tým přestali dělat věci průměrně ale výjimečně, na světové úrovni - jaké rozhodnutí můžete udělat vy?