Jak vám můžu pomoci? – Koho se ale ptát

Často se vás někdo zeptá „Jak vám můžu pomoci?“. Málokdo má podle mě čas nad tou otázkou opravdu přemýšlet a kdo ten čas má, vám málokdy zaplatí realizaci řešení takové odpovědi. Můžete se tak ptát zákazníka, ale často dostanete spíše odpověď na nějaký povrchní problém.

Ptát se „Jak vám můžu pomoci“ je podle mě třeba často a ptát se především sebe. Jak můžu zákazníkovi pomoci? Co by mu opravdu pomohlo? Jak můžu dělat to, co dělám o kus lépe? Jen tím, že se sami sebe ptáte a sami přicházíte s řešením zákazníkova problému, budete opravdu prospěšní. Jedním z pilířů rozumného podnikání je být prospěšný. Ptát se zákazníků co chtějí a dodávat jim řešení nikomu moc neprospěje a omezíte tak jakoukoliv kreativitu v podnikání. Stanete se číšníkem, který nosí přesně to, co si zákazník objednal.

Ptejte se sami sebe jak zákazníkovi nejlépe pomoci. Máte raději když ostatní přijdou a navrhnou vám řešení, nebo čekají, že za ně zase musíte rozhodovat co mají dělat?