Koho znáte, kdo vám věří

Hustota sítě vašich kontaktů (známosti, networking) není dnes tak důležitá jako to, jestli vám ti lidé věří. Milion followerů na Twitteru a deset tisíc lajků na Facebooku ještě neznamá, že vám někdo pomůže, až to budete potřebovat.

Můj známý Tomáš (není jeho pravé jméno) je aktivní snad na všech sociálních sítích, které znáte. Telefon nosí neustále u sebe. Je těžké s ní mluvit, aniž by nesledoval něco na obrazovce svého iPadu, nebo zrovna s někým nepsal na Facebooku, Twitteru nebo nekomentoval něco na Instagramu. Má tak pocit, že utužuje sociální kontakty, tzv. "lidé z branže" ho začnou znát, uvidí jeho komentář pod svým blogem a třeba ho tak přizvou na VIP večírek, až se potkají někde na konferenci.

Jaká škoda. Jaká škoda, že Tomáš spíš nepracuje s tím jak si budovat jméno. Jak dělat něco tak zajímavého a tak užitečného, že se o tom začne mluvit. Škoda, že nepíše nějaký zajímavý blog, který by mu vytvořil platformu opravdových fanoušků. Fanoušků, kteří mu věří, kteří ho znají a kteří šíří jeho myšlenky dál.

Když se budete soustředit na rozšiřování známostí (fancy název networking) tak budete tak trochu působit jako sběrač vizitek, podomní prodejce vysavačů, který se pak na té nitce vazby tenké jako vlas mezi vámi bude snažit prodat vám ještě vyšší sací výkon.

Dělejte něco opravdu zajímavého (vzácného) a soustřeďte se raději na to být upřímný, mít více opravdových přátel co vám pomohou, když se pod vámi prolomí led.