Prodat vysoko, nakoupit nízko
/“With money in your pocket, you are wise, and you are handsome, and you sing well too” – Yiddish proverb
Vše co vidím je o penězích. Každé rozhodnutí v sobě nese peníze. Čím více o nich přemýšlíte, tím víc vás to často činí méně šťastnými. Peníze přitahují. Ferrari, Mercedes, Hyatt, Four Seasons, golf, Nespresso, Dior, Gucii – značky, kde jde o detaily.
U Cartiera často potkáte dvojité dveře. Projdete prvními a čekáte, než se za vámi zavřou. Tají se vám dech při pohledu na všechny ty diamantové šperky, náhrdelníky, bílé zlato a další lásky našich srdcí, které si můžete nejen prohlédnout naživo, ale samozřejmě ihned vyzkoušet na ruce, krku či prstíku.
Peněz je potřeba se nebát, stejně jako práce, z které peníze vycházejí. Za peníze se nedá koupit štěstí, zdraví či spokojenost, ale spoustu věcí, které k nim vedou. Neznám větších učitelů a zdroje inspirace, než profesionálů a vysoké ceny, pokud má své opodstatnění.
Je mnoho důvodů, proč mít rád značky. Podívejme se ale především na ten důvod čistě pragmatický – v životě něco chcete, proč se nepodívat jak to dělají ti, co si účtují nehorázné ceny? Dělají to totiž nejlépe.
Cena je věc relativní, pokud někdo dokáže prodat velmi vysoko a nakoupit úplně nejníž to je opravdové umění. Vysoké náklady netáhnou, učme se od těch, kteří to myslí opravdu vážně.