Síla individualizace

Představte si podnik, do kterého byste přišli, a číšník by se na vás usmál a pozdravil vás jménem. Uvedl by vás ke stolu, kde by byla kartička s rezervací a vaším jménem. Mnoho obchodů s oblečením nabízí klubové karty, jaké by to bylo, kdyby ta vaše měla na sobě vyryté vaše jméno? Jaké by to bylo, kdybyste dostávali od vašich dodavatelů poštu s ručně psanou kartičkou, kde by vám děkovali za spolupráci? Individualizace je podle mě skvělý marketing a zvládne ji každý.

Co se dá individualizovat: do pošty vkládejte ručně psaní vzkaz s pozdravem či poděkováním, dokumenty měňte podle zákazníka tak, aby v nich vždy bylo jeho jméno nebo název společnosti, vaše prezentace mohou obsahovat informace od lidí z publika, o společnosti pro kterou pracují a na to vše se jich můžete dopředu zeptat. Můžete zjistit jména lidí, se kterými se setkáte dopředu a tak je jako první oslovit jménem, můžou tak být příjemně překvapeni. Můžete zjistit, když mají narozeniny anebo svátek a poslat jim malý vzkaz nebo dárek, to se dá uhlídat v Outlooku nebo v diáři. V hlavičce emailu může být vždy jméno či název zákazníka.

Individualizace není cesta snižování nákladů. Pokud jste McDonald’s, pak nedává žádný smysl. Jednotlivec ale nikdy není masovou továrnou služeb a produktů a tam je vaše síla individualizace. Jak to vidíte vy? Zajímá mě váš názor.