Szanowny Panie Jakubie
/Dostáváte také hromadné emaily, které vás oslovují jménem?
Pro člověka, který pracuje s programem na rozesílání hromadné pošty je to práce na pět minut. Pokud s takovým programem nemáte zkušenost, je to práce maximálně na hodinu než se to naučíte. Vygenerovat a rozposlat tedy tisíc emailů je otázkou několika minut. A v tom je právě problém této (a podobných) továrny na personalizaci.
Že vůbec nepůsobí osobně.
Nepleťte si také osobní přístup např. s ručně podepsanou kartičkou.. kde je všechen ostatní text již předtištěn. Takovou mám vedle sebe. Zdraví mě na ní "Dyrektor Generalny" a oslovuje mě "Szanowny Panie Jakubie".
Ano, celá kartička je předtištěná a očividně mají jen polskou verzi. Je to sice milé gesto (a lepší než nic, jak se říká), ale jsou daleko lepší gesta.
Před cca. třemi lety jsem byl v Holandsku a cestou k hotelovému výtahu jsem potkal vedoucího směny. Poznal, že jsme právě dorazili (podle kufrů, předpokládám) a osobně se nám představil a pokud bychom měli jakýkoliv problém, ať se na něj neváháme obrátit.
Takové gesto je daleko silnější. Protože je to něco, co očividně nedělá s každým. Kartička je předepsaná věc, to je jasné.
A stále si pamatuji na oblíbenou kavárnu, která patří do mezinárodního řetezce. Ale chodil jsem jen do téhle. Proč? Barman si všiml, že tam chodím často, choval se ke mě jinak než k ostatním (lépe) a dvakrát mi dal kávu na účet podniku. Jednou, protože to byla prý "novinka co musím zkusit" a podruhé, protože jsem měl špatný den.
Být osobní může být každý z nás. Ale nezapomeňte, že to znamená umět překvapit a umět ocenit ty, kteří jsou stálí zákazníci. K takovým byste se, samozřejmě, měli chovat lépe. Protože je levnější zákazníky udržet, než získat nové.
Kolik vás stojí poslat ručně psaný pohled? Zkuste to, opravdu. Uvidíte, že být osobní, může být opravdu každý.