Tři způsoby jak více vydělat

jsou vyrábět levněji, prodávat větší objemy, nebo prodávat za vyšší cenu. Můžete tedy snížit náklady, zvýšit obrat, nebo zvýšit marže. To jsou tři základní způsoby jak vydělat víc.

 Většina lidí je chyceno do pasti prvních dvou způsobů a jejich kombinace. Ptají se: „Jak mohu prodávat více za méně?“. K tomu potřebujete především hodně levné a nahraditelné lidi, unifikované procesy (pak můžete kohokoliv snadno nahradit (optimalizovat, lidově vyhodit) a co nejlevnější vstupy. Velmi rychle narazíte na surovou konkurenci. Nemůžeme se divit, když samoobsluhy postupně krachují v konkurenci diskontů a supermarketů. Se strategií větších objemů velmi rychle narazíte na dva problémy – těžko se prodává za méně a těžko budete mít nějakou konkurenční výhodu. Pokud je váš produkt stejný jako ostatní, tak s dovolením beru ten nejlevnější.

Pokud chcete porazit industriální model, vydejte se po maržích. Nejlepší restaurace dokáží z mouky, cukru a těsta za pár korun vykouzlit dezert za stovky korun. Nejdražší je pak umění – kuchařské umění a pro zákazníka jsou nejcennější pocity, které má z večera v takovém podniku. Snažte se prodávat silné, pozitivní emoce, které váš produkt vyvolá. Zacíleni na vaší marži se budete snažit dostat nahoru, nebýt jen dobrými, být špičkami. Budete tak moc být štědří, zákazníkům dát něco extra, protože vám za skvělou službu dobře zaplatí.

Dávejte ale pozor na to, kam míříte. Pokud se nerozhodnete postavit model s nahraditelnými částmi, ale stát se jednou nahraditelnou částí a podávat průměrné výsledky bude velmi snadné vás nahradit. Raději se snažte zvyšovat svou cenu na trhu a svou marži. Objemy si vás najdou, a zisk se postará i o náklady.