Vyměňte upselling za dobrou radu
/"Dáte si k těm hranolkám také majonézu jen za osm korun? Můžu nabídnout ještě nějakou vodu, kávu? Nechcete k vašemu novému mobilu také pouzdro nebo paměťovou kartu?"
Všechny tyhle klasické upselling techniky už přestávají pomalu fungovat. Čekáme, že se nás organizace budou ptát po další objednávce. Tušíme, že těch deset procent lidí, co si majonézu k hranolkám dá, dělá na konci řetězce milionový obrat. Čekáme, že se nás lidé na přepážce budou ptát po vyšší třídě, další službě. Čekáme, že budeme muset zase někoho odmítat
A čím častěji musíme někoho odmítat, tím větší máme pocit, že se nezajímá o nás a naše potřeby, ale jen o zisk.
Jak to dělat lépe? Vyměňte otřesné fráze za dobrou radu.
Stejně jako když si koupíte novou baterku a prodejce vám poradí ji prvně nabít přes noc. Nebo když se vás řezník zeptá co budete vařit, pak vám vybere skvělý kus masa a ještě dá pár tipů na to, jak maso dobře připravit aby bylo křehké a v puse se vám přímo rozpadalo.
Kdo by nechtěl dostat užitečnou řadu při nákupu a mít tak pocit, že se o něj prodejce opravdu zajímá? Zkuste dát příště dobrou radu a uvidíte, že zisk poroste i tak. A lidé budou nadšení. A budou o vás mluvit.
Otázka tedy nezní "Jak získat více?". Otázka (ano, na vás!) zní - "Jak můžete příště dát více?".