Ztráta motivuje
/He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
-Muhammad Ali
Existují dva způsoby jak propagovat vaši službu nebo výrobek - ve smyslu kolik peněz ušetří, nebo kolik peněz bez ní zákazník tratí.
Google Chrome mi před pár dny nabídl, abych si nechal spojit prohlížeč s účtem u Google a mohl tak mít synchronizované záložky a historii na každém počítači. Několik dní jsem tomu odolával, až jsem se přihlásil. Jak se ale Googlu podařilo mě přesvědčit? Google stále hlásil - you are losing out, sign up. Tratíte, přihlaste se k naší službě
V ekonomii a teorii rozhodování Tversky a Kahneman přišli na zajímavou iracionalitu - člověk je více motivován nemít ztrátu, než mít zisk.
Proto existuje software na zkušební dobu - nejen, že si ho zákazník může osahat, ale raději ho potom zaplatí, než aby přišel o možnost ho dále používat.
Snažit se prodávat něco protože to ušetří nikoho moc nebere - šetřit zní jako práce a ještě k tomu měnit zvyky. Fuj. Co takhle motivovat ostatní účinněji - díky loss aversion, tedy averzi ke ztrátě. Představte si obchodníka, který prodává kopírky, jak říká: "S vaším starým modelem kopírky při každém tisku vyhazujete oknem padesát haléřů. Každý měsíc tak na kopírování vyhodíte oknem více než pět tisíc, které by mohly být vaše.".
Vždycky když chcete někoho přesvědčit a nevyzdvihuje co ztratí, když nic neudělá, zahazujete svou šanci, zkusíte loss aversion?