No a co?
No a co je jedna z prvních otázek, na kterou byste se měli sami sebe zeptat před vaší další prezentací. No a co bude znít v hlavách vašich posluchačů jak zvony Notre Dame hned, jak jim budete cokoliv prezentovat. No a co bude znít v hlavách potencionálních investorů, v hlavách vašich zákazníků. Chápu, máte pocit, že vaše prezentace je prostě skvělá a můžete to říct světu.
Zamyslete se ale nad tím, jestli vaše prezentace nepadá do jedné (či více) z následujících třech pastí každé uspávající prezentace:
1. Chcete prezentovat spoustu faktů, tabulek a složitých myšlenek
Pošlete mi prosím váš stostránkový dokument a dejte mi týden na přečtení. A zrušte okamžitě vaši prezentaci. Pokud tam jdete jen říct fakta, budete nás všechny za chvíli pěkně nudit. Složité věci těžko někdo pochopí a mraky tabulek utlučou i ty nejzatvrzelejší příznivce PowerPointu.
Jak se tomu vyhnout: Postavte jednoduchou prezentaci na jedné core myšlence, která bude mít silné emoce a bude pro většinu přítomných užitečná.
2. Chcete prezentovat již dobře známé věci
Chcete prezentovat něco zajímavého, ale to samé je na Wikipedii? Zrušte svojí prezentaci a pošlete mi odkaz. Pokud většina lidí ve vašem publiku nemá like skupiny „Miluji prezentace plné všeobecných faktů, které se dozvím z prvního odkazu na Google“, zrušte prezentaci a pošlete všem ten užitečný odkaz.
Jak se tomu vyhnout: Fakta dejte lidem dopředu a udělejte místo prezentace řízenou diskuzi, nebo řešte nějakou case study, kde lidé musí rovnou používat fakta. Použití informací v praxi každý ocení, staňte se guru aplikace.
3. Četli jste skvělou knížku a chcete to vytroubit do světa
Pokud je dobrá, miliony lidí jí četli také. Tím moc nezabodujete. A jak si toho někdo všimne, že budete mluvit další hodinu o knížce, co půlka lidí zná, můžete rovnou začít rozdávat polštáře pod hlavu. Tip na knížku můžete poslat emailem.
Jak se tomu vyhnout: Z knížky žádná dobrá prezentace nikdy nevyplula. Chceme slyšet, co váš naučila praxe, co vám ta knížka přinesla, když jste jí vypustily do praxe vašeho života. Chceme znát nějaké jiné využití, vaše osobní příběhy a emoce.
Líbí se Vám článek? Sdílejte ho, protože nevíte, kterému kamarádovi se bude také hodit.