Když nejste nadšeni svým produktem, tak kdo potom bude?
/
Zajděte zítra prosím do drogerie a podívejte se na ceny rtěnek.
Před nedávnem jsem slyšel nejnebezpečnější radu, kterou můžete dát člověku, který chce něco prodávat – nadšení není v prodeji potřeba, přílišné nadšení škodí a odrazuje potencionální zákazníky, protože vypadáte jako podomní prodejce vysavačů.
Pokud máte také ten pocit, zajděte prosím do Sephory a rovnou zamiřte k rtěnkám. Myslíte si, že by byl někdo na světě ochotný zaplatit skoro tisíc korun za rtěnku Helena Rubinstein jen kvůli jejímu chemickému složení?
Nenakupujeme z racionálních důvodů, nakupujeme z emocionálních důvodů.
Většina majitelů offroadů a SUV nejezdí divoce po rozbahněném poli každý druhý den. Nejde jim tak o specifikaci auta, ale jde jim o pocit. Jde jim o pocit jak se budou v takovém autě cítit před ostatními (social signals) a jaké pocit budou sami mít (dobrodružnost, adrenalin, napětí). Nekupujete si rtěnku za tisíc korun, protože má zrovna tohle složení. Kupujete si jí pro ten pocit, jaké to bude, až jí budete nosit.
Bojíme se. Bojíme se být nadšeni našim produktem (uměním, službou), protože je v nás zakořeněný strach z podomního prodejce vysavačů. Prodávejte pravidelně, každý den trochu. Prodej je základ podnikání a vaše nadšení je tím správným palivem, který bude motor businessu pohánět.
Vyzařujte nadšení vaším produktem, mluvte o něm často a prodávejte pocity, který člověk po nákupu získá. Prodávejte emoce, ne specifikace.
Když ne vy, tak kdo má být nadšený vaším produktem?