Malý vám nestačí? Jak přidat vašim slajdům na (optické) velikosti.
/Je snadné se chytit do pasti, když navrhujete slajdy vaší prezentace a považovat kraje za demilitarizovanou zónu, které se jen dotýkat je na pováženou. Kraje slajdů nejsou cizí dívkou v tramvaji. Dotýkejte se jich, přesahujte je a uvidíte ten výsledek. Lidské oko má rádo kontrasty, záměrnou nesouměrnost a fantazii, kterou musí zapojit, když není vše odhaleno.
Na prvním slajdu jsem použil techniku hojně používanou v divokých devadesátkách– Levisky a startky v kapse zajišťovaly štěstí a úspěch kdejakému jinochovi na diskotéce, džískou jste na ulici nepohoršovali a bylo dovoleno v jednom slajdu používat více než šest různých barev, pět různých fontů a tři věci v zápatí slajdu (včetně obrovitého loga vaší společnosti, čísla stránky a vaší bazické teploty v druhé třetině prezentace).
Na druhém slajdu je situace odlišná– dvacáté první století, hamburger vykukuje z kraje slajdu a vypadá tak velký, jako kdyby se na fotku nevešel. Právě v tom je hlavní trik toho, když chcete, aby objekt na slajdu vypadal opticky větší. Sežeňte jeho co největší fotku a nechce z něj jednu třetinu, která bude vykukovat z jedné strany a zbytek obrázku zůstane na divákově fantazii. Nebojte se přesahovat kraje, naopak je přesahujte cíleně. A co napsat o velikosti popisku? Make it big.
Obrázek: Burger, lockstockb, www.sxc.hu