Potřebujeme více nerozumných lidí

Zdravit nahlas lidi na recepci každý den - každé ráno a každé odpoledne (večer?) nedává spoustě lidem smysl. Nevidí smysl v tom zdravit někoho, kdo se na ně třeba ani nedívá, s kým se vidí každý den. Je to přece někdo úplně cizí, není to ani kolega ani zákazník.

Proč vyměnit žárovku ve vaší kanceláři, když je to práce někoho jiného. Je přeci někdo jiný, kdo má v popisu práce chodit a měnit žárovky. Je někdo jiný, kdo má doplňovat vodu v kávovaru a proč dávat nádobí do myčky, když ho někdo (uklízečka?) stejně nakonec do myčky dá?

Nedává vám možná smysl občas překvapit vaše kolegy v práci. Po obědě jim vzít dort z cukrárny, nebo se jen optat jak se jim daří. A co teprve se jich zeptat, jak jsou spokojeni s vaší spoluprací?

Jak často řešíte s vaším šéfem, zaměstnanci, kolegy jak jsou s vámi spokojeni? Jak často měníte (vylepšujete) to, jak pracujete, jak odpovídáte na email, jak jste připraveni na schůzky? Můj tip je, že o tom moc nemluvíte. Hodně lidem to nedává smysl ptát se šéfa a žádat o hodnocení.

Slyším váš hlas. Vždyť je to přeci jeho práce, ne vaše!

Ještě že máme okolo sebe nerozumné lidi. I vy můžete být nerozumný/á a začít dělat některou z věcí, které nemají okamžitý efekt, ale začnou se velmi rychle nasčítávat. A najednou začnete budovat vaši iniciativu. Lidé si vás začnou vážit, budete brát odpovědnost za to, co děláte. 

Je skvělé mít okolo sebe lidi, kteří jednoduše dělají práci kterou je potřeba dělat, práci která je důležitá a může někomu opravdu pomoci. 

Přišel váš čas na to být nerozumný? Myslím, že ano. Myslím, že je v dnešní době to je vaše práce.