Proč se vám bude hodit neukázat váš business v nejlepším světle
/
I v businessu se vyplatí být upřímný.
Byt k pronájmu. Praha 1, sto metrů čtverečních, podzemní garáž. V pronájmu za osm tisíc korun měsíčně. V čem je háček, říkáte si?
Hledáme háčky tam, kde nás firmy přesvědčují, že žádné háčky nejsou. Víme, že žádná nabídka není dokonalá. Že není zákaznické výhody bez háčku, není businessu bez nějakého kostlivce ve skříni. Lidé mají neskutečnou schopnost přeceňovat své schopnosti. Například 90% švédských řidičů se považuje za nadprůměrné řidiče a gambleři konzistentně považují vlastnoručně vybraná čísla za jistotu větší výhry. Jak se tedy vypořádat s tím, aby vám zákazníci věřili.
Prozraďte na sebe některá negativa. Zvláště ty, které nesouvisejí s výjimečností vaší nabídky.
Přiznat se jako restauratér, že máte smradlavé jídlo, vám nepomůže. Pokud ale přiznáte, že máte skvělé jídlo, ale méně prostorný interiér a je tedy proto lepší si udělat telefonickou rezervaci, zákazníky to nejen potěší, ale budou vám více věřit (více o důvěře v úspěšném článku zde).
Po tom, co jste našli nějaká negativa, která nesouvisejí tolik s vaší unikátní nabídkou, snažte se negativum prezentovat jako výhodu. Nevelký počet míst k sezení podmiňuje domáckou atmosféru naší restaurace, ve které si pochutnáte na skvělé domácí kuchyni. Auto k prodeji má sice škrábanec na levém boku, lehce promáčklý nárazník na přední straně, ale motor a všechny důležité části jsou v perfektním stavu a auto je kvůli kosmetickým vadám za velmi nízkou cenu. V seznamce najdete inzeráty, kde ženy přiznávají „pár kil navíc“, které ale vyvažují „přátelskou povahou, smyslem pro humor a upřímnost“.
Přiznejte barvu, prozraďte ty malá negativa vašeho businessu. Zákazník vám tak bude věřit, že nemáte velká negativa.