Říci si o zpětnou vazbu

“Ask and it will be given to you; seek and you will find; knock and the door will be opened to you.“
-Matthew 7:7

Tak jednou za týden chodím do restaurace na oběd. Není to žádná fine dining restaurace, ale stejně se přes poledne u jejích dveří tvoří fronta až na ulici a často zatáčí až za roh domu. Proč by někdo přes oběd čekal na volné místo, když se okolo nabízí tolik jiných hospod? Co dělají číšníci, obsluha a kuchaři jinak?

Ptají po zpětné vazbě, všichni a do jednoho. Nebojí se kritiky, jdou s kůží na trh – pokud něco pohaníte, poděkují vám, často přijde vedoucí provozu, vyřeší s vámi daný problém, velmi pěkně poděkuje a vás čeká zákusek a káva zdarma? Proč by to sakra někdo dělal, takové cavyky kvůli tomu, že vám třeba chybí cukr ke kávě?

Protože jsou si vědomi toho, že negativní kritika má tendenci šířit se plíživě a je tichou smrtí každého, kdo podniká ve službách. Ptát se zákazníků vyžaduje odvahu – realita je drsná, zákazníci mají tendenci si nebrat velké servírky. Jaké jsou šance zisku? Obrovské – už jen nasloucháním dáváte zákazníkovi jasný signál – máme vás rádi, posloucháme vás a snažíme se stále vylepšovat díky vám.

Nejen má restaurace, ale zítra jak vstanete, máte možnost se zeptat vašeho kolegy, šéfa či kamaráda jak si vedete. Zeptejte se jich – uvidíte, že se začnete učit jako nikdy předtím.

Říci si o zpětnou vazbu chce odvahu, ale stojí to za to.