Zase to stejné, nebo předčít očekávání?

“There are no traffic jams on the extra mile.” 

― Zig Ziglar

Co se od vás očekává a co uděláte mění zásadně přístup zákazníků k vám. Většina chtěl-bych-být podnikatelů si to vůbec neuvědomuje. Mohl bych psát znovu a znovu o chybách ve službách, nepochopení podnikání, ale nemělo by to cenu. Raději píšu o příležitostech. Dá se hrozně snadno poznat, pokud někdo k práci přistupuje se stereotypem – další zákazník, další prezentace, další hovor.

Každá nová akce je nová příležitost k tomu to udělat lépe. Zvedáte telefon již dva roky stejně? Co to dělat jinak a lépe? Děláte další prezentaci a má stejný obsah jako minulý rok? Co jí reorganizovat, přidat nějaké nejnovější poznatky? Jasně, bude vás to stát nejspíš několik nocovek, bude to možná bolet, ale pokud chcete výsledky tak to jinak nepůjde. Ne každá práce je zajímavá, ale pracovat vás posune v životě nejdále.

Fotka je z restaurace NOI na v Praze na Újezdu. Účet dostanete spolu s jednou mentolkou pro každého zákazníka v dřevěné krabičce, na toaletách vás potká nejen kvalitní mýdlo, ale také krém na ruce. Má to ještě jednu výhodu výhodu - ten samý krém na ruce a mýdlo si můžete koupit v nedalekém obchodě.

Překračovat očekávání často znamená malou změnu, ke které vede dlouhá cesta a mnoho cviku.

Více o očekávání zde ― http://book.personalmba.com/expectation-effect/