Jaký je váš příběh?

Produkt není jen o tom, jaké má specifikace. Kolik masa mají vaše klobásy, kolik jader má váš mobilní telefon, kolik válců má vaše auto. Produkt je o tom, jaký příběh o něm vyprávíte. A jaký příběh si vyprávějí ti, kdo ho od vás kupují.

Pokud neprodáváte ventily, možná jste v businessu příběhů. Lidé jsou taženi příběhy, které si vyprávějí po tom, co si koupí váš produkt. Prodáváte krásný obličej, nebo jen kontaktní čočky/optické brýle? Prodáváte image úspěšného managera, nebo osmiválec s přímým vstřikováním? 

Je to dost možné, že jste prodávali specifikace vašeho produktu. O kolik je lepší, rychlejší, menší, lehčí (těžší?) než konkurence. A přitom si lidé nekupují výrobky na základě čistých specifikací, ale příběhy, kterým jim vyprávíte.

Co kdybyste nezměnili váš produkt, ale příběh, který o něm vyprávíte?