"My zákazníkům nevoláme"
/Tahle opravna elektroniky mě zaujala. Rozbil se nám vysavač, na internetu jsem našel autorizovaný servis a vyrazil na cestu. Z venku správné devadesátky, uvnitř osmdesátky. Při předání vysavače mi pán vysvětluje jak bude oprava probíhat a jak dlouho to bude cca trvat.
Bere do rukou žlutý zvýrazňovač a zvýrazní číslo objednávky a telefon na ně. "Na našem webu si můžete najít stav objednávky, ale my zákazníkům nevoláme, když je věc opravená." To mě nejdřív zarazilo, až trochu urazilo.
Proč by nevolali zákazníkům? To je takový problém vzít telefon a zavolat, že máte vysavač opravený?
S odstupem několika dní to vidím ale skvělý příklad toho, že jak se rozhodnete podnikat je na vás a vaše rozhodnutí tím vyberou i zákazníky, kterým chcete služby poskytovat. Komu to nevyhovuje, ten si hold najde jiný servis. Já jsem nakonec rád, že mi nikdo nevolá, neotravuje a na jejich webu jsem si už našel, že je zakázka opravená. Což bylo daleko rychleji, než jsem čekal a než slibovali.
Ať už jde o váš blog, o vaše podnikání nebo způsob vaší práce - dělejte pevná rozhodnutí a stůjte si za nimi, zákazníci, čtenáři si vás najdou a ti, co nebudou mít zájem, půjdou jinam. Nesnažte se zavděčit všem, nakonec z toho akorát budete smutní, protože se budete hrozně snažit, ale nikdo nebude ve výsledku spokojený.
Budete drazí? Levní? Hlasití? Rychlí? Pomalí? Nebudete volat?
Za čím si budete stát vy?