Pokud máte prezentaci tak buďte užiteční

Častým problémem špatných prezentací je to, že nejsou pro posluchače užitečné. Pokud nemáte pro účastníci něco užitečného, proč jste vlastně přišli?

Můžete argumentovat, že prezentace Applu nejsou užitečné. Ano, ale to je typ prezentace, který dělá 0,000000001% z nás. Většina z nás prezentuje ve firmách, na menších konferencích nebo prezentuje týmu, zákazníkům, menším skupinám. A tam se hodí být opravdu užitečným.

Pokud v prezentaci přinesete odpovědi na konkrétní dotazy, na konkrétní problémy, pak vás lidé budou milovat. Pokud přijdete s obecnými poučkami a radami typu "zamyslete se lépe nad vaší marketingovou kampaní", tak budete rádi, pokud vám zaplatí lístek na metro. A už vás nejspíše nepozvou znovu.

Buďte v prezentaci konkrétní a užiteční. Pokud někdo nebude na vaší prezentaci, přijde o něco cenného? Pokud ne, zahoďte celý návrh a začněte znovu. Nebo si dejte týden dovolené.