Jak ze mně McDonald's udělal dvěma emaily nadšeného zákazníka (a jak i vy můžete profesionálně vyřešit stížnosti vašich zákazníků)

Před pár týdny jsem napsal na McDonald's email, protože jsem nebyl spokojený s obsluhou v restauraci uprostřed Václavského náměstí.  U jednoho obsluhujícího bylo takové to typické české jednání - hrubost, neomalenost, drzost. 

Říkám si, že se nic nezmění k lepšímu, když se neozvu, tak se občas ozvu.

Čekal jsem standardní reakci - omlouváme se, už se to nestane, mrzí nás to.  A čekal jsem, že omluva přijde tak ve středu ráno, psal jsem totiž v pondělí dopoledne. 

Hned v pondělí odpoledne mi psala PR specialistka z McDonald's email, že moc děkuji za zpětnou vazbu, opravdu se omlouvá a že situaci již okamžitě vyřešil vedoucí restauraci s daným personálem, tedy řešení do několika hodin (!). A jako omluvu mě prosí o adresu, na kterou zasílá kupony na občerstvení zdarma. 

Řekl jsem si - sakra, to je skvělá služba. Zaskočilo mě tak milé jednání a blesková reakce a ještě dostat kupon na služby, to se mi ještě nestalo. Až mi to připomnělo knihu Skvělé služby (kterou doporučuji, ať si koupíte). 

To nebylo vše. 

Kromě toho, že do dvou dnů (!!) dorazily kupony, přišel další email, tentokrát od vedoucího dané restaurace, že se za celou situaci omlouvá, a zve nás srdečně na občerstvení zdarma. To mě přímo šokovalo, protože email o tom, že už dostávám kupony od frenšízy, mu přišel v kopii (!!!).

Pár dní poté jsme měli s přítelkyní cestu kolem, zaskočili do daného mekáče, kde nás přivítal vedoucí restaurace, velmi milý pán, a hned nám nabídl cokoliv z menu zdarma a kávu k tomu ještě s sebou. 

Musím přiznat, že jsem byl šokovaný takto skvěle provedenou proměnou nespokojeného zákazníka v nadšeného zákazníka, i když nepatřím rozhodně mezi burgerlovery.

Věřím, že vám můj příběh může být užitečný. Můžete si na něj vzpomenout, až si zákazník bude ztěžovat.  

A vy i můžete proměnit naštvaného zákazníka v nadšeného zákazníka, a ještě o vás napíše na svém blogu. 

O skvělém řešení problémů (skvělých službách) se rychle šíří dobré slovo.